soryyy ale kumpel przyszedł i mamy "do zniszczenia 0,5 z lodówki" :wink:
Łańcuchy tekstylne
Zwiń
X
-
Łańcuchy tekstylne
Co prawda zimy jak nie było tak nie ma, ale może się w końcu namyślić i sypnąć śniegiem.
W Fabii nie mam za bardzo miejsca na zwykłe łańcuchy, mam bardzo długą i stromą drogę dojazdową do domu, często zasypaną śniegiem i do tego DSG nie za bardzo pomaga w zimowych warunkach, a rozmiar kół 205/45R16 też utrudnia jazdę w śniegu.
W związku z powyższymi faktami rozważam łańuchy tekstylne. Najpopularniejsze to Autosock i Michelin Easy Grip. Oba w zbliżonej cenie 300-350PLN
Czy miał ktoś z nimi do czynienia w praktyce? Sprawdzają się czy nie?
Autosock wyglądają tak:
Michelin Easy Grip tak:
-
-
Nie wziąłem pod uwagę tego, że piszesz o RSie :-/ wspominając o stalówkach i o rozmiarze ogumienia na zimę. Czy RS w ogóle jest homologowany do używania łańcuchów?
Nie jestem pewien, czy nie okaże się, że tekstylne cudeńka to chłyt marketindody, albo rozwiązanie mające ratować dupę zapominalskim, którzy w Alpy wyruszyli na letnich oponkach i spotkał ich o zgrozo śnieg. Jeśli droga długa i stroma to jakiś asfalt, to jeszcze pół biedy, jeśli jakakolwiek inna gruntówka itp. to obawiam się, że tekstylne cudeńka nie dadzą rady. Łańcuch o kamień się wesprze, albo prześlizgnie i w tym drugim przypadku, albo zedrze kamień albo stal, płótno pójdzie pierwsze w każdych tego typu przypadkach.
Jeśli problemem jest luźno zalegający śnieg - polecałbym opony z jak najszerszymi rowkami (wiem, wiem, musztarda po obiedzie, bo opony masz) – one najlepiej radzą sobie z przekopywaniem śniegu i łapaniem jako takiej przyczepności. Z moich doświadczeń napiszę, że do kopania w zaspach Frigo 1 oraz Frigo 2 były jednymi z lepszych opon jakie używałem (choć już Frigo Directional spisywała się gorzej). Jakiekolwiek zimówki cokolwiek-sport w nazwie nie nadają się do tego celu w ogóle.
[ Dodano: Pon 30 Gru, 13 08:37 ]
obejrzałem film z prezentacji Autostock-a - na prezentacji pokazują fajny patent, ale z tego co było widać, to produkt trochę inny niż łańcuchy stalowe (chodzi mi o to, że to "trochę" odnosi się do różnych sytuacji gdzie obydwa sprzęty można bezpiecznie stosować).
Ładnie działa na grubej równej warstwie śniegu leżącej na jezdni, ale nie pokazali ich użycia, jeśli trafisz na konieczność kopania się na szutrach, gdzie pod śniegiem możesz jednak trafić na kamienie i przy buksowaniu kół możesz się do tych kamieni jednak dokopać.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
RSa nie jest homologowany do łańcuchów i stąd się wziął temat. Rozmiar kół też stąd wynika. Dlatego interesuje mnie odpowiedź na pytanie o łańcuchy tekstylne, a nie inne porady.
Jako opony mam Michelin Alpin A4.
Podjazd jest długi i stromy, ale asfaltowy więc nie powinno być ryzyka zniszczenia łańcuchów.
Problemy są, gdy są duże opady śniegu i służby nie nadążają z odśnieżaniem (zdarza się tak max 3-4x w roku).
Oglądałem filmiki prywatnych osób z używania obu łańcuchów tekstylnych i jak na razie bardziej do mnie przemawia autosock ze względu na to, że widziałem, że z Michelin ludzie mieli problemy z założeniem, a chodzi o to, żeby żona też sobie dała z tym radę.
Komentarz
-
-
na stronie autostocka na filmie ładna pani pokrowczyki zakłada, więc żona także powinna dać radę :-) dodatkowo pokazują że na ładnie ubitym śniegu włoski mają ładnie się śniegu czepiać, więc rozwiązanie jak najbardziej dla Ciebie.
no i są fajne rękawice w komplecie.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Komentarz